ww

Koop - Koop Island Blues


Merhabalar sevgili blogsever insanlar!

Kuzey'deki yolculuğuma bugün de İsveç civarlarında devam etmek niyetindeyim. Bir süre daha bu yolculuğumun kalıntılarını sizlere sunacağım gibi görünüyor.

Bir haftadır tadı damağımdan bir türlü silinmeyen bir şarkıyı ve bu şarkıyı üreten insanları tanıtmak istiyorum bugün.

İsveç'li bir electronic jazz ikilisi olan bu insanüstü yaratıklar, birkaç zamandır beni kendilerine hayran bırakıp şuncacık hayatımda yaşanmış-yaşanmamış ne varsa hepsinden yeni bir dünya yaratarak denizlerinde gemiyi yürütemeyen bir kaptanı, beni, bıraktılar. Kıyıya vurmaya çabalıyorum, lakin beceremiyorum. Oradan oraya savrulup durur oldum efendim. Sürekli fonda çalmaları da cabaları. Birisinin gelip "Pause"laması lazım artık.

Grubun adını bile vermeden böyle de bir girizgah yapmak hoş olmamış gibi. Efendim bu şahane grubun adı "Koop". Oldukça ilginç iki insandan(?!) oluşan bu grup 5 yılda bir albüm çıkararak sevenlerini özlettiği için öncelikle sitemlerimizi sunuyoruz kendilerine. Öyle ki 1995'te kurulan grup sadece 3 stüdyo albümü yayınlamış. Albümlerinin çıkmasının bu kadar uzun zaman almasının nedeni ise grubun ilginçliğini gözler önüne sermeye yeterli sanırım. Koop dinlerken bu bossanova'yı bu jazz'ı eline enstrümanları almış bir müzisyen güruhu yapıyor zannediyorsunuz, fekat öyle değil işte, şarkılar eski şarkılardan alınmış sample'lar kullanılarak oluşturuluyor. Yalnızca vokaller ve sololarda sample kullanılmıyor ve işte böylece karşınıza Koop'un kendi tarzı çıkıyor.

Grubun neredeyse bütün şarkılarına bayılan bir insan olarak, yine de en çok sevdiğim şarkılarını sunacağım bugün. Koop'un 3. stüdyo albümü olan "Koop Island"ın ilk şarkısı "Koop Island Blues". Introdaki dalga ve martı sesleri şarkı hakkında kopya vererek kendinizi rahatça şarkının kollarına bırakmanız gerektiğini işaret ediyor. Sonrasında ise daha önce dediğim gibi yeni dünyanın denizlerinde hayatta kalma (ya da kalmama) mücadelesi başlıyor.

Bir eski sevgili şarkısı bu aslında. Ona duyulan özlemi iliklerine kadar yaşayan bir kadının şarkısı. Herkesin yorumunu kendine saklaması gereken bir şarkı. Burada susuyorum ve Koop Island Blues diyorum:


Şu aşağıdaki de bu şahane gruba ulaşmak isteyenler için myspace linki. Buyrun:


İyi pazarlar!

Cuckoo Cocoon.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Origin

You know how the life is; suddenly you have find yourself in another moment and time and you priorities are completely chan...