ww

Detektivbyrån - E18


Merhaba blog insanları!

Güneşin tüm yakıcılığını bedenimize bir merhem gibi sürdüğü bu yaz günlerinde biraz serinleyebilmek umuduyla Kuzey'e doğru yolculuğa çıkmış bulunmaktayım. Fiziksel bir eylem değil maalesef bu, sadece müzik dünyamı ucundan tutup atlasın en yukarılarına doğru sürüklüyorum. Biraz huzur için en huzurlu insanların yanına gidiyorum. Onlara kulak veriyorum. İsveç'teyim bugün.

Son zamanlarda dinlediğim en başarılı grupların İskandinavya'dan çıkması bir tesadüf mü yoksa sulak yerde yetişmiş insanlar bu işi iyi yapmaya mı evriliyor anlamış değilim. Fekat, bu aralar "Kuzeyden babam çıksa dinlerim!" moduna ayarladım kendimi. Evet. Bunu yaparım. Hal böyle olunca da Kuzeyden birkaç grubu sizlerle de paylaşmak, bu Kuzey sevgimi paylaşarak çoğaltmak istedim.

Daha evvel de söylediğim gibi güzel insanların güzel ülkesi İsveç'ten bıcır bir grup sunacağımdır bugün sizlere. Grubumuzun adı "Detektivbyrån". Pek azınızın haberdar olduğunu tahmin ettiğim bu grup, Swedish Folk müziğini deneysel yollarla icra ederek, kimi zaman da bu deneyselliğe elektronik ögeler katarak dinleyicide tuhaf bir gülümsemeye, anlamsız bir mutluluğa ve Kuzey havasının huzur verici dinginliğine sebebiyet veriyor. Sokak çalgıcılarında görmeye alışkın olduğumuz akordeon ve glockenspiel'i (türkçesini bulamadım, metalofon olabilir) esas enstrümanlar olarak kullanan grubumuz envayi çeşit parçayı da (makas, tencere vs.) ses çıkarsın diye müziklerine eklemekten çekinmiyor. Yann Tiersen'in Amelie'ye yaptığı müzikleri beğenenler eminim ki Detektivbyrån'ı da seveceklerdir.

Bu yazıyı yazarken bile hangi parçalarını koysam diye düşünmekten kendimi alamıyorum, öyle ki şarkıların hepsi birbirinden güzel, eğlenceli, dinlenesi, yenilesi, öpülesi, of..

Neyse efendim, düşünüp taşınıp oyunbozanlık yapmaya karar verdim. Grubun iki videosunu ekleyeceğim affınıza sığınarak. İlk parça grubun 2008'de çıkan ilk albümü E18 ile aynı adı taşıyor. Lokum gibi bir şarkı. Buyrun eğlenceyi yaşayın efendim.


İkinci bir video koymak istememin sebebi tamamen koyacağım videoyla alakalı. Grup ikinci albümleri Wermland'da bulunan Generation Celebration isimli bu güzel şarkıyı bir tramvayda çalıyor. İnanılmaz samimi bir görüntü var şarkıyla bütünleşen. Bir yolculuğu çekilebilir kılacak bir şey Detektivbyrån dinlemek. Arkada karlar içinde kalmış raylar ve karşınızda Generation Celebration.


Kuzey rüzgarları sizin de yüzüne estiyse, buyrun Detektivbyrån'ı daha yakından tanıyın.


Mutlu yazlar!

Cuckoo Cocoon.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Origin

You know how the life is; suddenly you have find yourself in another moment and time and you priorities are completely chan...