ww

Portishead - Roads


Merhaba sevgili blogseverler, günün erken saatlerinde yine bir parçayla geldim karşınıza. Aklıma gelir gelmez yazayım sizde bir an önce dinleyin bu parçayı istedim.

Bugün tanıtacağım parça belki bir çoğunuzun bildiği, her zaman ipod'unda veya mp3 player'ında tuttuğu bir parça o yüzden bende blogumda tutmak istedim. Çünkü bunu gerçekten hakediyor. Lafı daha fazla eveleyip gevelemeden sizi Postishead ve en güzel hitlerinden biri Roads ile başbaşa bırakıyorum.



Eğer etkisinden kurtulabildiyseniz devam edelim. Parçanın özellikle orjinal halini değil canlı performans halini koydum. Zaten bilinen bir parça olmasından dolayı hem daha farklı bir halini dinletmek istedim sizlere hem de bu hali bana göre çok daha etkileyici ve insanın tüylerini diken diken ediyor.

Grup hakkında kısaca bilgi verelim. Portishead'in kökleri İngiltere Bristol'a uzanıyor. İlk albümlerini 1992 yılında çıkarmışlar. Grubumuz trip-hop kollarında müziklerini icra ediyorlar. Bununla beraber bazı parçalarında elektronik ve deneysel takıldıkları da oluyor.

Parçamız hakkında ilk demek istediğim film gibi bir parça. Neden böyle? Kesin bir cevabım yok. Parçayı dinlerken şarkının adeta ruhunu yakalıyorsunuz(ya da o sizi yakalıyor) ve onunla birlikte sanki masal aleminde geziniyorsunuz. Şarkı bitipte eski yerinize geri bırakıldığınızda yapmak istediğiniz tek şey tekrar bu parçanın kollarına atlamak oluyor.

Solistin şarkıya kattığı ruha da değinmeden geçmek istemiyorum. Gezintinizde size eşlik eden peri sesi gibi. Bu sesi duyduğunuzda sesin geldiği yöne doğru gitmek istiyorsunuz sadece.

Parçanın içerisindeki enstrümanların uyumu ise gerçekten muhteşem. Daha vurucu olması gerektiği yerlerde yaylıların ön plana çıkarılması, sözler devam ederken masal etkisinin devam etmesi için gitarın efekli sesinin ve basın daha önde olması, solistin yalvarır sesi geldiğinde temponun düşmesi. Tek kelimeyle mükemmel...

Neyse blogseverler, bugün belki çok farklı bir grupla sizlere gelmedim ama blogda mutlaka durması gereken bir parçayı sizlere tanıttım. Umarım beğenmişsinizdir.

Şimdilik bu kadar diyorum, görüşmek üzere...

Haydi kalın sağlıcakla...

biskuwi

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Origin

You know how the life is; suddenly you have find yourself in another moment and time and you priorities are completely chan...