ww

Fiona Apple - I Want You


Merhaba blog severler, şarkıya girmeden önce kendimi tanıtayım az biraz. Dikkatli okuyucular belki farketmişlerdir, burda atıp tutanlarda şimdiye kadar her hangi bir girişi olmayan tek yazar ben idim. Ağustostan beri yazar olduğum bu yere yazmak şimdiye nasipmiş. İlk yazar oldum diyince grubun pis metalci, rockcısı olcam ben diyordum ki şimdi koyduğum şarkıyı görünce ani kararlar vermemek lazımmış onu gördüm.

Size bu akşam dinletmek istediğim şarkı, Elvis Costello'dan I Want You. Bu mükemmel şarkının bu canlı versiyonunun orjinal kayıttan ufak bir farkı var. O da şarkının Fiona Apple tarafından seslendirilmiş olması. Açıkcası çok şüpheyle yaklaşmıştım ilk gördüğümde bu şarkıyı. Elvis Costellonun vokali efsanevi çünkü. Tamamen saplantısal ve umutsuz bir aşkı daha iyi kimse hislendiremez diye düşünüyordum. Seni istiyorum lafının ne kadar can acıtabileceğini bu şarkı gösterdi bana.

Fiona Apple'ın vokali ise şarkıyı bambaşka bir boyuta taşımış. Şarkının geneline hakim olan saplantıyı, aşkı ve umutsuzluğu kadınlara özgü bir sinirli, kızgın hisle harmanlamış. Şarkıyı dinlerken kayıp giden aşk için üzülürken, başkasına giden erkeğe sinirlenmekten alıkoyamıyor insan.

Costello versiyonu, Costello'nun kaybettiği kadına olan umutsuz aşkına odaklıyken, Apple kendi hayalkırıklığını, sinirini ve en sonunda bırakamadığı aşkını en son harfine kadar hissettirmeyi başarıyor.

Çok konuştum sanırım... İlk kayıt olmasının heyecanından dolayı biraz düşüncelerim karışmış olabilir şimdiden affola :)


Böylesine sevdiğiniz birine seni istiyorum demeniz dileği ile bir daha ki görüşmemize kadar sevgiler. Hep mutlu olun

Yazan çizen yeni yazar: Linaros

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Origin

You know how the life is; suddenly you have find yourself in another moment and time and you priorities are completely chan...