ww

Kansas - Carry on Wayward Son


Bugün gerçekten çok sevdiğim bir parçayla gerçek anlamda bu bloğu açmak istedim.

Birinci olarak belki en sevdiğim şarkı olarak düşünebileceğim Carry on waywayd son - Kansas sizlere anlatmam gerekiyor. Daha sonrada bir diğer güzel parça Born to be wild - Steppenwolf ' den bahsedeceğim.

Carry on wayward Son 1976 yılında Kansas' ın Leftoverture albümü için kaydedilir. Parça o kadar beğenilir ki Top - 40 listesinde 11. sıraya kadar yükselmeyi başarır. Ayrıca daha sonraları Rolling Stones dergisi tarafından en iyi 400 rock şarkısı içerisinde gösterilir.



Aslında parçayla ilgili anlatılacak çok şer ama ben direk bu şarkıda yaşayan, bir şeyler anlatan bir ruh var demek istiyorum. Bir çoğunuzun öyle şey mi olur dediğini duyuyor gibiyim ama videoyu izlediğinizde bana hak vereceğinizi düşünüyorum.

Teknik olarak bahsedecek olursak Carry on my Wayward son progressive rock' ın içerdiği her şeyi barındırıyor. Bu şarkının barındırdığı gitar rifleriyle 3 şarkı çıkar demek istiyorum. Ancak parçanın asıl güzel yanı sözlerin ve müziğin birbirini müthiş tamamlaması. Progressive parçalarda genellikle şikayet edilen ruhsuzluk bu parçada yerini kesinlikle gani gani ruha bırakmış.

Bu parçada Kansas gerçekten müthiş bir çıkarmış diyebiliriz. Diyorum ki birine herhangi bir parça önerseydim, Carry on Wayward Son aklıma gelen ilk parça olurdu.

Şimdi ikinci önerimiz olan Born to be Wild ' a gelelim. Buyrun size deri montlu amcaların nasılda eğlenceli insanlar olduğunu anlatan bir parça.



Şarkı 1968 yılında kanadalı rock grubu Steppenwolf tarafından kaydedilir. Billboard Hot 100 sıralamasında ikinci sıralara kadar yükselir ilerleyen zamanlarda ise heavy metal için tam bir cult parça haline gelir. Daha sonra parça Ozzy Osbourne ' dan The Cult ' e kadar birçok kişi veya grup tarafından yorumlanır.

Özellikle vokallerdeki başarıyı ayrı bir yere koymak gerekiyor bu parçada. O koskoca dizine kadar sakalı olan abimiz öyle bir born to be wild der ki içinizin yağları erir. Ayrıca yine aynı abimiz öylede gaz bir nakarat söyler ki bu sefer de Harley' e atlayıp dağ bayır gezmek isterseniz.

Kısacası değişik duyguların şarkısıdır Born to be Wild. Dikkat etmek gerekir.

Şimdilik afiyet olsun diyoruz ve bugünlük bu kadar diyoruz.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Origin

You know how the life is; suddenly you have find yourself in another moment and time and you priorities are completely chan...